Köpvillkor

1. Allmänna villkor

Kulörse AB tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning

Beställning av Kulörse ABs produkter kan endast göras via denna e-handel. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.

Beställning är bindande från Kulör.se sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.

Kulör.se förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart via email till info@kulor.se.

Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta info@kulor.seoch avboka den.

3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Kulör.se reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och fakturaavgift tillkommer.

4. Betalning

Faktura
För din trygghet kan du välja att betala med faktura via Resurs bank och betalar då efter att du fått varorna. Du behöver inte betala förrän nästa månad, 30-60 dagar efter köpet. Det enda som tillkommer är en fakturaavgift på 19 kr. Resurs Bank gör en sedvanlig kreditbedömning av dig som köpare. Du får besked snabbt online. Fakturan e-postas när varan skickas. Vid utebliven eller otillräcklig betalning enligt ovan tillkommer påminnelseavgift enligt lag, 60 kr, och ränta för var tid utnyttjad kredit 22,2%. Vid köp på faktura måste leveransadress vara den samma som folkbokförd adress.

För företag som handlar med faktura görs en kreditprövning vid köptillfället som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post. Din beställning går igenom hos oss och du får en orderbekräftelse när Resurs Bank godkänner krediten.
Vid köp på delbetalning måste leveransadress vara den samma som folkbokförd adress.
Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Resurs Bank på 042-382093. Du kan också skicka e-post till kundservice@resurs.se

Delbetalning
Om du vill dela upp din betalning så har vi även här bra erbjudanden i samarbete med Resurs Bank. Väljer du 12 månaders betalning är det helt räntefritt men du kan också välja en längre betalningsperiod med konkurrenskraftiga villkor. En kreditbedömning görs online och du får snabbt besked. Din första avi kommer månaden efter köp och då väljer du betalningsalternativ.

•Få alltid hem varan innan du betalar
•Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
•Alla dina köp samlas på en avi
•Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
•En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
•Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Vid köp på delbetalning måste leveransadress vara den samma som folkbokförd adress.
Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Resurs Bank på 042-382093. Du kan också skicka e-post till kundservice@resurs.se

Kortbetalning & Swish
Vi accepterar Visa och Mastercard. Kortbetalningen sker via en krypterad koppling genom resurscheckout. Vi accepterar Swish betalning genom resurs checkout.

5. Leveranstid

Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kunden. Kulör.se kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.

Beställningar som görs mellan 22 december t.o.m. 30 december har längre leveranstid än vanligt.

6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis
kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Kulör.se förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

Viktigt! I sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte.

7. Frakten

Fri frakt till postombud på beställningar över 799 kr (ink moms). Frakt tillkommer om 99 kr (ink moms) på alla beställningar under 799 kr (ink moms) som levereras till ombud. Frakt tillkommer om 149 kr (ink moms) på alla beställningar för hemleverans.

8. Garanti

Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med sina köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss på info@kulor.se .

Normalt står kunden för fraktkostnad till oss. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!

9. Öppet Köp /Ångerrätt

Kulör.se tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning från det att du har mottagit varan. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemaballaget.
Kunden står själv för returkostnader, 140kr/kolli.

Kontakta oss på info@kulor.se inom 14 dagar från ditt mottagande, så får du en retursedel per mail. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.
Undantag från ångerrätt/öppetköp (varan går ej att returnera) är bruten produkt (bruten kulör). Det vill säga alla produkter som blivit brutna till kulörer tas ej i retur. Endast vit färg (obruten kulör) tas i retur. Förpackningen (burken) får ej vara öppnad och plomberingen måste vara intakt.

10. Reklamation

Kulör.se tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör isåfall en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället eller till hemleverans speditören och be dem skicka tillbaka paketet till:

Kulörse AB
Olsgårdsgatan 1
21579 Malmö

Skriv anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@kulor.se för att informera om reklamationen.

11. Outlösta paket

Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får Du betala kostnaderna för frakt och eventuell postförskottsavgift.

Tänk på att liggetiden på Posten har förkortats till 14 dagar! Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 95:-. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.

12. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

13. Reservation

Kulörse AB reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

14. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.